08 January 2013

Stalker yang Setia

Assalamualaikum.

Selamat pagi! :) Hari ini saya duduk di rumah je la. Kemas-kemas rumah, basuh pinggan mangkuk, sapu sampah, basuh kain, lipat kain dan lain-lain. Ala, senang cerita saya buat semua kerja-kerja suri rumah tangga. Haha! Bezanya, tak ada suami. Dan tak buat kerja-kerja untuk suami. Hanya special untuk mak sahaja. Yes, saya sedang merajinkan diri untuk mak saya yer.

Okey, berbalik pada tajuk kita kali ini ye. Saya dapati sejak sebulan yang lalu, saya ada stalker yang setia mengunjungi blog ini. Yahoo! Tahniah kepada beliau kerana rajin menghabiskan waktu membaca entri-entri yang ditulis jari-jemari saya. Tapi, saya rasa bersalah pulak nak publish entri baru sebab takut nanti beliau akan membazir waktu membacanya. Hihi. Al-maklumlah, beliau seorang master student. Banyak kerja yang perlu dibuat.

Walaupun setakat ini, saya baru ada 3 orang followers, tapi saya tak pernah kisah dan peduli sangat. Saya cuma nak tulis dan nak share ape yang saya rasa, pendapat saya dan cerita-cerita kehidupan saya je. Dan mungkin ada jugak benda-benda yang bermanfaat untuk dikongsi. Mungkin ramai kawan-kawan tak tahu saya ada blog baru. Hehe. Saja nak senyap-senyap je. Sebab saya tak mau mengejar jumlah follower yang ramai. Tapi, kalau ada yang nak follow, saya berasa amat berbesar hatilah. Hehe. Welcome to the club lah diucapkan! :)

Baiklah, dek kerana stalker yang setia itu jugaklah saya jadi rajin nak mengupdate blog. Mesti beliau tertengok-tengok sama ada saya ada entri baru atau tak. Saya pun sama lah. Ada beberapa blog yang selalu menjadi tempat kegemaran untuk saya singgah di alam maya ini. Hehe. Sebab saya sukalah dengan penulisan dan bahan-bahan yang dikongsikan atau yang diceritakan. Termasuklah blog stalker yang setia itu "K.U.C.I.N.G.K.U.C.O.M.E.L."... Saya selalu stalk blog dia jugak. :D Okey, saya jugak selalu menanti "Islahul qulub" update entri terbaru. Tapi, nampaknya macam belum ada tanda-tanda atau bayang-bayang tuan empunya akan update. Busy la tu. Hehe.

In Shaa Allah, saya akan cuba kongsikan entri-entri bermanfaat kepada anda-anda semua selain daripada cerita-cerita peribadi. Jadi, terima kasih kerana mendatangkan semangat kepada saya! Hehe. 

I love my friends, but some of them I don't know how to show the love.

Ciri-ciri sahabat yang sejati
 
1. Jika engkau memerlukan pertolongan darinnya, dia terus menolong mu tanpa berdolak dalik
2. Jika sesuatu engkau terjatuh (musibah), dia hadir untuk meringankan bebanmu
3. Jika kamu berdua berselisihan faham, nescaya dia lebih mudah mengalah demi menjaga tali persahabatan
4. Jika anda memberi sesuatu kebaikan kepadanya, dia akan menghargai perbuatan yang anda lakukan
5. Jika anda merapatkan hubungan persahabatan dengannya, dia akan membalas balik persahabatan anda

6. Dia sentiasa membantumu menjauhi daripada kemaksiatan dan perkara yang keji dan membantumu menunaikan perintahNya dan kebaikan
7. Dia sentiasa mendorongmu mencapai kejayaan didunia dan akhirat


P/S: Syukur, saya ada ramai kawan-kawan seperti ciri-ciri tersebut. Terima kasih, :) Semoga kita semua pun mampu menjadi sebegitu cantik. :)

Saranghae.

3 comments:

  1. hikhikhik..nk like tapi xdak butang like la plak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. okeyh. aku akan usahakan tambah butang 'like' dgn 'unlike' ye..

      Delete