11 January 2013

Hobi: Membaca Novel



Assalamualaikum dan salam Jumaat.

Hehe. Semoga anda semua sihat la hendaknya ye? Okey. Hari ni tak mau guna 'saya' lah. Sebab macam skema sangat je. Haha. Baiklah, mari menggunakan 'aku'. Senang sikit aku nak melalut.

Okey. Anda suka membaca novel? Hehe. Aku dulu time sekolah memang lah mengadap novel je kejanye. Lepas tu berangan-angan jumpa lelaki macam dalam novel tu kan. Yela, cerita cinta dalam novel biasanya mula-mula derita, akhirnya sweet gitteww. I like lah. Hahahaha. Tapi, tu zaman kecik-kecik dulu la. Kebanyakan novel semuanya bercerita pasai kisah cinta. Tapi, sekarang dah ramai penulis yang kreatif menghasilkan novel-novel yang pelbagai genre. Yang paling hot sekarang RAM. Kenal? Tak kenal? Hah, p google Ramlee Awang Murshid. Jumpa la nanti. Dia punya cerita memang lain dari yang lain.

Macam aku, kalau dah datang mood membaca novel, memang aku akan hadap novel tu sampai khatam. Biasanya dulu kalau ada novel baru, lepas je solat Subuh aku dah start membacanya sampai la ke petang. Aku berhenti pun time nak solat dengan makan je. Haha. Aku memang tak boleh nak berhenti lama-lama. Memang akan habiskan hari tu jugak. Hihi.

Hmm. Rasanya dah banyak novel yang aku baca. English pun ada. Tapi aku dah tak hengat tajuknya apa. Huhu. Biasanya novel yang aku baca penerbitnya ALAF 21 ataupun PTS. Banyak sangat novel yang best-best diorang keluarkan. Ngeee..

Ada sape nak bagi pinjam novel dia x?? Hehehe,,

CC: Shila Yunus, boleh tak nak pinjam?? Hihi.

2 comments:

  1. haha...boleh2... tapi novel2 aku sume kat rumah... nnti aku balik, aku bawakkan ye...

    p.s: eleh..macam ko ada kat utm je kan....huhu...

    ReplyDelete
  2. hehe.. ala, time ko nk balik semula ke JB singgah la dlu ke Temerloh. Hehehehe.. bwk novel2 sekali. :P

    ReplyDelete