22 January 2013

Mat Payih Lagi

Assalamualaikum..

Selamat pagi..

Rasa macam dah lama tak update, walaupun baru 5 hari. Hehe. Rindu pada blog ini.. Sorii. Sorii. Mungkin sebab sebelum ni hari-hari aku update, tu pasal walaupun 5 hari terasa lama..

Aku menghilang ke mana selama 5 hari tu? Ooh.. Aku bz ulang- alik ke hospital.. Jaga dan menjenguk Mat Payih kesayangan tu la.. Hehe.. Alhamdulillah, secara emosinya dia dah makin baik.. Dah mula nak bergurau senda.. Tapi, tangan dia baru ada sedikit improvement lah kata doktor.. Lambat sikit baiknya, tapi In Shaa Allah akan tumbuh balik kulit dan daging yang dipotong masa operation dulu.. Dulu, emosi dia tak stabil.. Setiap kali dia tengok tangan dia, dia akan tanya "abah... macam ni ke tangan saya?..."... Kemudian, dia akan menangis, meraung-raung..

3 hari yang lepas, that was the first time aku beranikan diri untuk tengok sendiri lengan dia lepas doktor bukak balutan.. Sebelum bukak tu, bukan main hepy lagi Mat Payih.. Siap ajak aku lawan main game lagi.. Tupp, tupp.. Doktor datang nak tengok tangan.. Masa doktor bukak tu, dia dah start mengalir air mata.. Tak lama lepas tu, menangis.. Mungkin terasa ngiluu sebab aircond sangat sejuk time tu.. Cuba korang bayangkan tangan korang di hiris, nampak daging merah-merah tu.. Lepas tu terdedah pada suhu aircond yang sejuk.. Uuuu.. Ngilu tak? Hehe.. Agak susah la nak tenangkan dia, kebetulan time tu aku yang jaga. Bila kita suruh dia bersabar, nak tahu apa jawapannya?? "BUKAN MAKTEH YANG SAKIT..SAYA YANG RASA SAKIT..".. Oh, okey.. Dalam hati pun mengiyakan sebenarnya.. Memang kita boleh cakap macam-macam untuk bantu tenangkan dia, tapi sakit tu dia yang rasa kan?.. Hmm.. Kesian jugak..

Aku tak dapat nak amek gambar tangan dia, sebab dia marah sudahh.. huu.. Entah macam mana la aku boleh berani tengok.. Semua orang yang datang tengok time tu menunjukkan ekspresi muka ngeri sambil ketap bibir dan menampakkan kerut-kerut di dahi.. Ayat yang biasa keluar dari mulut pelawat "Ya Allah..." Mungkin sebab kita rasa seram kan.. Tapi, In Shaa Allah akan sembuh jua.. Agak lama jugak Mat Payih meraung suruh doktor balut semula tangan dia.. Dia tak sanggup nak tengok dah.. Tapi, time tu doktor pulak lambat balut sebab nak tunggu doktor pakar masukkan tiub pada tangan dia tu untuk sedut air bisa dan darah-darah kotor..

Okeylah.. Kat bawah ni adalah beberapa gambar kat hospital untuk tatapan anda.


Kuning tu span yg doktor guna untuk serap darah dgn air



Nampak span kuning dgn biru dlm lengan? Kalau angkat span tu, akan nampak daging mat payih. =(






No comments:

Post a Comment