24 January 2013

Salam Maulidur Rasul.. =)

Assalamualaikum..

First of all, "Salam Maulidur Rasul". Hari kelahiran nabi kita, Nabi Muhammad S.A.W. Allahuma solli 'ala sayyidina muhammad. In Shaa Allah, mari beramai-ramai perbanyakkan berselawat ye. =)

Okey. Malam ni time aku rest sekejap sebelum sambung duty aku pada esok hari. Duty menjaga Mat Payih lar. Hehe. Seronok jugak dapat duk kat hospital tu. Bukan seronok sebab Mat Payih sakit, tapi seronok tengok telatah budak-budak dalam wad kanak-kanak tu. Owsemmm habisss. Menjerit, merauungg, mengamuk, apa lagi? Hah. Itu memang dah kerja diorang. Yang paling best semua nak berebut-rebut, "kakak! kakak!". Haha, seronok nye. Perasan artist sekejappp aku. Hihi. Suruh aku kaler buku Upin & Ipin lah, ajak main Lego la.. Hmpph.. Aku pun melayannn je la.. "Canteklah kakak kaler, nak jugak!!! Kakak kaler la yang saya pulak!!".. Hoooiii.. Masing-masing berebut nak suh aku mengaler buku Upin & Ipin diorang kan. Haha. Tapi, seronok jugaklah sebenarnya.. Hari-hari jumpa Mat Payih, adik Bukhari, adik Irfan, adik Syafik, adik Omar, adik Saiful.. Dah jadi macam kanak-kanak pulak aku. Bila aku tak datang, masing-masing sibuk tanya kat abang ipar aku "kakak tak datang ke?".. Hehehe.. Senyum lebar aku bila tau budak-budak ni mencari aku. Hihihii.. Suka kawan dengan aku lah tu budak-budak tu. Layannnn..~ Hahahh.

Okey, update terkini Mat Payih, emotionally almost completely stable. Yeah, Alhamdulillah. Hehe. Tapi, next week tak tahulah pulak. Sebab next week kalau tak silap, hari Selasa dia ada operation untuk tampal kulit peha ke tangan dia. Doktor kata kalau tak tampal, nanti akan amek masa almost one year untuk completely sembuh tangan dia. Doakan Muhammad Faris cepat sembuh ye. Time kasih. =) Tahun ni dia nak UPSR. Dah dekat 3 minggu tak pergi sekolah tu. Risau pulak.

Hari ni, ada gambar Mat Payih lagi kalau korang sudi nak jenguk. Nak jenguk di Hospital Temerloh ni jauh pulak kan? Hehe.


Cool.. Main game je.. Hari ni dah tak menangis.. Alhamdulillah, dah makin kuat budak ni. :)

Hari ni berair sikit. Semalam dia banyak minum air agaknya.



Rilek je. Moga Mat Payih jadi lelaki yang kuat.

Seronok dapat turun bawah, jumpa adik. Dah lama terperuk kat atas dalam wad.


Sekian sahaja untuk hari ini. Nanti jumpa lagi. Take care! :)

No comments:

Post a Comment