18 September 2012

Tukar Status di Facebook!

Hoola! Semalam aku ada la terbaca satu post ni pasal yang perhubungan antara kita dengan bakal kita tu perlu disenyapkan. Maksudnya, tidak perlu untuk diheboh-hebohkan. Lebih-lebih lagi berkaitan hal ehwal pertunangan. Tapi, bila sudah berkahwin, maka ianya perlulah untuk diumumkan dan dimaklumkan.

Okay. So, aku pun curious lah nak tahu kenapa kalau bertunang tak boleh nak kecoh-kecoh especially kat Facebook.

Jadi, dengan sengaja semalam aku pun mengada-ngada la sekejap pegi tukar status aku di Facebook kepada Engaged!. Haah! Amek kau. Tak sempat 1 minit pun dah ade yang like dan komen. Ramai pulaklah yang menge'wish' (Tahniah2x...) Haha..

Dek kerana dah macam semakin ramai yang menge'like' dan mengomen, aku pun jadi seram sejuk. Haih. Macam mana la agaknya orang yang dah bertunang tu share2 dengan sukarelanya dekat facebook yer? Maluunye..

Mungkin sebab aku olok-olok tu yang aku cuak tu. Tapi... Perasaan tu lain macam sebenarnye bila mengheboh-hebohkan. Rasa macam pipi ni tiba-tiba jadi tebal gituu. Haha.

Okey. By the way, sebenarnya bagi pendapat aku la. Kenapa tak perlu menghebohkan pertunangan adalah kerana satu benda yang sangat biasa kita dengar.
"Kalau tak jadi....................Maluuuuuuuuuuu..."
Siapa yang malu?
"Diri sendiri"
"Keluarga kedua-dua belah pihak"
"Menimbulkan pemikiran -ve kepada diri kita dan tunang kita"
dan akan...........
"Menimbulkan terlalu banyak pertanyaan dan persoalan daripada kawan-kawan dan orang ramai"
Kemudian,
akan timbul la desas- desus seperti.............
"Eleh...dulu bukan main havoc dekat Facebook cerita dia bertunang, tup2 tak jadi... Buat malu jer..."

Hmmmm... So?
Senyapkan pertunangan anda adalah perkara yang baik.
Biarlah family,sedara mara dan kawan-kawan rapat je yang tahu..

Ini menurut pandangan aku je.. Hehe.. Selagi anda boleh jaga perhubungan pertunangan tu, maka tiada masalah. InsyaAllah.

Tak lama selepas tu, disebabkan dah semakin ramai yang mengelike dan mengomen, aku tukar balik lah status tu. It was just an experiment! Hehe.
=)

No comments:

Post a Comment