22 September 2012

Beberapa Kejadian Misteri 3

Huuiii...
Banyaknya misteri?
Oho.
Ini sekadar 1 perkongsian.
Semoga kita lebih menambahkan iman di dada.

Kipas On di Offkan

Haa..
Begini ceritanya...
Ada satu pagi tu di Kolej 9 UTM Skudai...
Lepas subuh, dalam pukul 6.30 pagi macam tu, 
aku g basuh telekong.
Basuh pakai tangan je.
Basah lejut telekong aku.
Aku pun perah- perah kain telekong tu supaya kurang sikit airnya dengan harapan nanti balik kelas tengahari dah boleh guna untuk Zohor.
So, aku pun gayut la telekong tu dekat batang penyapu yang diletakkan antara 2 almari dalam bilik.
Betul- betul dekat dengan kipas.
Saja taknak sidai kat luar (di ampaian) sebab takut hujan.
Maklum sajalah cuaca tak menentu.
So, pasang kipas laju-laju speed 5.
Then, aku siap-siap nak g ke kelas. 
Kelas pukul 8 pagi pulak tu..
Sejukkkk...
Kipas laju..
Huu..
Bila dah siap- siap, aku pun menuju ke pintu bilik.
Tapi, sebelum keluar sempat lagi aku toleh ke suis lampu dan kipas.
Lampu memang dah tutup dari tadi.
"Okay, kipas memang sengaja taknak tutup. Biar la. Kang boleh jugak telekong aku kering..."
Hmph...
Waktu tu memang jelas kipas masih on.
Speed 5.
Sebab aku tak off.
Jadi, aku pun keluar dan kunci pintu bilik, pegi kelas~
Tapi, kelas abeh pukul 10 lebih.
Sebab lepas tu dah takde kelas.
Lecturer takde pulak.
Kalau tak, tengahari la aku balik bilik pulak.
Jadi, aku pun g balik kolej 9.
Singgah di arked dengan Azu dan Ayien beli makanan tengahari.
Diorang nak makan kat bilik aku.
Ok.
Dah sampai bilik.
Bukak pintu.
Aku masuk.
Ajak Ayien dengan Azu masuk.
Letak makanan kat bawah, alas dengan surat khabar.
Dalam hati kata..
"Panasnye.. Bukak kipaslah.."
Aku pun g la nak tekan suis kipas..
Terpandang speed kipas tu.
Tiba-tiba**
"Eh... kenapa speed dia 3 je.. tadi kan 5??"
Hmm..
Biarlah..
Aku pun tekan ON.
Bila dah duduk mengadap makanan,  barulah terperasan something..
Aku pun jerit!
Azuuuu!!!
Azu pun macam terkejut.
"Tadi, masa nak g kelas kite tak tutup kipas. Memang tak tutup. Sengaja. Sebab nak bagi telekong kering..."
Aku pun cepat- cepatlah rasa telekong tu.
Eh?
KERING!
Pelik.
Getah kat pinggang kain telekong tu pun
KERING!
Padahal hari tu mendung.
Bilik aku pulak memang tak menghadap matahari..
Huu..
Sebelum ni pun memang dah penah jadi.
Aku tak off, ada orang offkan.
Aku tak on, ada orang onkan.
Yang paling seram bila..
Ada satu malam tu aku tido..
Tapi tak tutup lampu..
Sebab aku takut.
Aku nak bilik aku terang!
Hahahaha..
Sebab penakut, aku akan pastikan pintu bilik dikunci.
Aku memang akan kunci bilik sebelum tido.
Kecuali kalau aku tertido tanpa sedar.
Dekat dalam pukul 6.15 pagi, aku terbangun.
Jeng! Jeng! Jeng!
Bilik i gelap tauuu...
Uuuuuu...
Dalam hati pun berkata..
"Eh? Sape pulaklah yang tutupkan lampu untuk aku ni?....."



1 comment:

  1. kat ukm penah terjadi tak kila.. sbb ukm mcm lg seram je. haha

    ReplyDelete