26 September 2012

Nak Jadi Ciikgguuuuu! =(

Menjadi cikgu merupakan salah satu dari cita-cita aku dari dulu lagi.
Aku dah usaha apply untuk ambil jurusan perguruan ni.
Dah pegi interview semua.
Tapi, masa tu x berapa nak cerdik lagi.
Result matrik pun teruk kalau nak dibandingkan dengan candidates lain yang datang interview.
Macam-macam la kekurangan.
Akhirnya, tak dapat jugak.
Perasaan sedih tu hanya tuhan je yang tahu.
Sampailah sekarang, bila dengar orang lain dapat jadi cikgu, mesti aku JELES!
Lagi-lagi kalau dapat tahu yang budak-budak perangai lagi teruk dari aku dapat jadi cikgu.
Huaaaa!
Mungkin aku memang tak layak untuk jadi cikgu agaknya.
Dapat jadi cikgu sekolah swasta pun aku dah gembira sangat, ;(
Tapi, hanya Allah je yang tahu apa yang terbaik untuk hamba-hambaNya kan?
So, aku redha.
Aku percaya Allah dah aturkan yang lebih baik daripada apa yang aku nak.
Mungkin apa yang aku nak tu akan menjahanamkan diri, who knows?
And again: Only Allah SWT knows everything that we don't know.
Keadaan menjadi semakin tertekan bila mana banyak jawatan kosong yang dah diapply, tapi masih takde apa-apa jawapan.
Kalau ada pun cuma 3 je gitu la.
Alhamdulillah, at least ada jugak.
Sekurang-kurangnya, adalah sinar harapan sikit.
=)
Dan, soalan yang paling tak berapa disukai bila orang ramai bertanya...
"Dah keja ke? Keja kat mana?..."
Ooooh.. Sangatlah sensitif!
Malas nak jawab.
Make me feel frustrated again and again because of THAT questions!

"Wahai orang ramai yang sudi mengambil berat akan kehidupan saya, mari sama-sama bersabar dengan saya ye. InsyaAllah, saya akan dapat kerja jugak 1 hari nanti... Don't worry.."

Thanks.

No comments:

Post a Comment