19 September 2012

Aduhaii Handphone.. Bikin Aku Sedih...

Waaaa.. Hari ni aku rasa macam nak nangis sangat-sangat.
Banyak betul perkataan 'bodoh betul handset ni' keluar dari mulut aku.
(nampak sangat aku yang bodoh sebab cakap handset tu bodoh kan....huhu)
Aku nak nangis sebab baru je 2 minggu yang lalu mak bagi duit RM120 untuk baiki handphone tu.
Dan handphone tu dah pun elok semula.
Tapi, tadi tiba-tiba je dia jadi macam dulu balik.
Lepas dibaiki, aku jaga elok dan tak pernah terjatuh pun lagi.
Oh, sedih.
Baru je terlintas dekat fikiran beberapa saat sebelum kerosakan berlaku 'janganlah handphone ni rosak lagi, aku syg betol kat die.. dah la tengah takde duit ni.. nasib baiklah mak ade.. sungguh-sungguh mak suh aku g baiki handphone tu...'
Tapi, nak buat macam mana.
Tengah tolak slide nak reply mesej,
tup-tup bergegar-gegar gambor kat screen tu..
Lama-lama, terus gelap-gelita.
Sedih...
Aku sayang sangat kat handphone tu..
Sebab dia kaler PINK*
Huu..
Lagipun batery die tak kong lagi boleh tahan 3 hari x caj.
Dia baru je setahun dengan aku.
Tupun aku gune tak sampai setahun jugak, sebab rosak dah 2kali.
Yela, dulu aku ni ganas.
Turun naik bas g kelas.
Terjatuh-jatuh handphone.

1st time rosak, sebulan aku tunggu baru siap.
Macam handphone mahal sangat je lama diorang nak baiki.
Kali ke-2 rosak anta baiki terus siap sehari tu jugak.
Tapi, sekarang...
Dia rosak lagiiiiiiiiiiiii....
Huuu...
Sampai aku rasa nak hayun je dia ke dinding!
Haih. Tapi, tak boleh. Aku kata aku sayang dia. Allah nak uji lah sejauh mana tahap sayang aku kat dia. Allah nak tengok sebanyak mana yang aku sanggup spend kan untuk HP tu.

Kalaulah aku guna HP 3310 tu je, mungkin dah banyak duit aku boleh dermakan untuk orang-orang yang memerlukan. Ini tak, sibuk nak handphone cantek-cantek, tapi selalu jugak rosak. =( 
Balik-balik banyak jugak duit yang keluar nak baiki saje.

Jadi, nak menenangkan diri ni. Aku pun yakinkan diri....
'Ini ujian kecil... Ini ujian kecil...'

Jadi, jangan beli handphone Sony Ericsson. Dia cantik, tapi cepat rosak compared to NOKIA. 
(Tapi, Nokia mahal la.. hehe)

No comments:

Post a Comment