04 February 2013

MAJLIS PERASMIAN PENGGUNAAN BAHAN RANGSANGAN LATEKS BERASASKAN ETEFON

Assalamualaikum

Apa khabar? Sihatkah anda-anda semua wahai manusia? Pagi tadi aku ikut mak pergi satu majlis yang dianjurkan oleh pihak RISDA. Majlis perasmian penggunaan bahan rangsangan lateks berasaskan Etefon oleh Dato' Seri Haji Mohd Shafie bin Haji Apdal di kampung aku ni. Kampung Bukit Lada. Agak bangga jugaklah aku Menteri Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah datang ke kampung ni. Ramai ahli RISDA dari seluruh negeri datang seperti Perlis, Johor, Kelantan dan lain-lain. Agak ramai jugaklah. 

Tapi, hujan turun dengan sangat lebat. Tak berhenti-henti. Sejuukk! Habis basah lejut. Aku cuma tak suka ucapan daripada Dato' Seri. Itu je. Hehe. Sorry Dato' Seri.Walaupun ucapan tu bagus sebenarnya untuk meraih undi, tapi saya rasa kena lebih bijaksana lagilah. Yang datang tadi pun bukan semuanya penyokong Barisan Nasional. 

Hoho. Tapi, aku respect jugaklah sebab walaupun hujan, Dato' Seri nak jugak datang dan teruskan majlis. Daebakk! 

Yang paling best, majlis tu diadakan dalam kebun-kebun getah orang-orang kampung ni. Wallaweh, Dato' Seri. For sure, khemah-khemah tu semua ada la. Cantik betoii. Kesian jugaklah kepada pekerja-pekerja RISDA yang bertungkus-lumus membuat persiapan. Alik-alik, hujan. Nak wat lagu mana lagi, kita takleh nak jangka pagi tadi hujan. Hihi.

Tadi, kalau aku tak silap dengar, Dato' Seri dah pun luluskan untuk kampung ni dapat dewan serbaguna gitu dan beliau bagi sumbangan pada tabung PIBG sekolah berjumlah RM5000, katanya. Tapi, tak tahulah dah bagi ke belum. Alhamdulillah, rezeki kampung ni nak dapat dewan kan. Bolehlah nanti perbanyakkan lagi aktiviti-aktiviti bermanfaat ye dak? Panggil UAI datang ke, oraiitte jugak ye? Hehe. 

Ni, alih topik sikit. Hehe. Sejak adanya masjid baru beberapa tahun yang lalu, aku berasa bangga dengan ahli jawatankuasa Masjid di kampung ni yang selalu mengimarahkan masjid. Macam-macam aktiviti diorang adakan. Antaranya, Kem Anak Soleh yang aku kira memang mendapat sambutan dalam dan luar kampung. Kuliah agama pun selalu ada. Kebersihan persekitaran masjid pun sangat dijaga dengan rapi. Macam-macam lagi lah aktiviti yang diorang adakan. Tapi, takdelah sampai fokus untuk buat aktiviti macam ni je.  Apa yang lagi best, dah makin ramai orang kampung datang solat berjemaah setiap waktu. Syukur.

:)

No comments:

Post a Comment