12 February 2013

Jangan Mudah terpedaya

Assalamualaikum

Pernah tak email anda semua dipenuhi dengan spam? Aku dua-dua akaun email selalu je ada orang-orang dari Afrika email, tapi masuk dalam spam. Hari-hari ada. Semua email bercakap pasal diorang nak transfer duit ke dalam akaun kita. Macam-macam la cerita. Kononnya, akaun kat sana tak boleh simpan lebih dari 350,000 USD, jadi perlukan bantuan untuk jadikan kita partner dia supaya wang tersebut boleh di transferkan ke dalam akaun kita.

Alahh, macam aku tak tahu je diorang try untuk dapatkan no. akaun bank aku sebenarnya kan? Aku bila dapat email macam tu terus aku delete. Malas nak layan. Sekarang ni kan banyak sangat kes penipuan warga Afrika lakukan. So, jangan terpedaya dengan mamat-mamat dan minah-minah negro tu semua. Walaupun tak semuanya jahat, tapi sukar untuk dipercayai ye. *Mr. Ibrahim tutor HRIS jugak yang okey* Hehe.

Okey girls, beware ye. Take care.


No comments:

Post a Comment