26 March 2013

First Day!


Assalamualaikum

Sunyinya rasa bila ahli keluarga takde depan mata. Hati dah basah-basah je. Susah betul nak kering. Huhu. Alhamdulillah, tadi hari pertama aku bekerja.

Perasaan, hmph! Ala-ala macam first time masuk praktikal dulu. Tapi, okey sikit la. Haha. Memang aku la orang yang paling cuak, paling nerves, paling tak tahu, paling blurr.. Semua akulah! Macam-macam lah perasaan ada.

Tapi, aku takdelah excited mana. Biasa-biasa je. Tadi, banyak benda la belajar, tapi masalahnya susah betul nak masuk dalam kepala ni. Entah kenapa! Haha. Blurr tak kesudah. Aku akan slow sikitlah buat kerja baru-baru masuk ni. Lantaklah. Haha. Lanyak je. Janji buat kerja baik-baik. Slow pun takpe. Kan? Kan?

Besok dah start la jalan kaki pergi balik kerja. Harap-harap boleh kurus! *mission jalan kaki, itu la* Apa yang penting, semoga Allah selamatkan perjalanan pergi dan balik aku ke/dari tempat kerja. Semoga aku mampu buat kerja dengan baik dan cekap. In shaa Allah..

Jadi, kenalah pelan-pelan kayuh. Semua orang start kerja akan bermula dari ZERO. Zero kan boleh jadi HERO. Hero kan boleh jadi PRO.. Hehe..

Doakan saya.. =)

No comments:

Post a Comment