07 November 2012

Terima kasih, Tuhan...

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah.
Tak terkata rasanya nikmat hidup yang Allah beri.
Nikmat disembuhkan daripada penyakit.
Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah.
Kalau diikutkan dosa-dosa aku, memang layak aku sakit terlantar tak sembuh-sembuh.
Tapi, Allah itu Maha Mengetahui lagi Maha Mengasihani.
Subhanallah!
Selama berbelas-belas hari aku sakit.
Tak tertanggung rasanya.
Keluargalah yang banyak memberikan semangat tika aku tak berdaya.
Merata mereka bawak aku pergi berubat.
Dari ke klinik, pergi pula ke hospital, kemudian ustaz-ustaz, hospital balik, klinik lagi dan akhirnya berubat kampung.
Dan Alhamdulillah, usaha membuahkan hasilnya.
Pelan-pelan aku beransur sembuh.
Walaupun hospital tak dapat detect lagi aku sakit apa.
Esok 8hb Nov, kena pergi hospital lagi.
Ada temujanji dengan pakar untuk scan otak ni.
Semoga result nanti takde pape penyakit.
Huu.
Aku dah xnak sakit sebegitu.
Tak terdaya nak melawan.
Mak sampai menangis tak tahan tengok keadaan anak dia ni.
Akak aku pun menangis.
Bila melihatkan diorang macam tu, aku pun menangis sekali.
Keadaan sayu sangat.
Dengan tangan dan badan aku yang kejang, tak boleh duduk, apa lagi nak bangun berdiri.
Bila cuba bangun nak ke bilik air je, pasti sakit tu datang menyerang sehinggakan aku terduduk tak mampu nak berdiri.
Sekarang, walaupun dah beransur-ansur pulih, badan aku masih lagi lemah.
Kadang-kadang terketar-ketar lagi.
Cuma, aku amat amat bersyukur sekurang-kurangnya sakit tu dah berkurang.
Di saat sakit yang teruk datang, aku takut aku akan mati waktu tu jugak.
=(
Sekarang, banyaknya ubat yang aku perlu makan.
Kadang-kadang, tertekan juga rasenya.
Tapi apa boleh buat.

Terima kasih pada kawan-kawan yang rajin bertanya khabar dan ambil berat.
Aku pun x menjangka sama sekali akan sakit macam ni.
In Shaa Allah, aku akan sembuh.
Cuma aku kena kuat.

Walau apa pun, Allah jualah yang berkuasa untuk menyembuhkan.
Semoga Allah sembuhkan aku sepenuhnya.
Aamiin..

No comments:

Post a Comment