09 November 2012

Kumohon takde pape

Hye! Hari ni menguatkan diri cuba-cuba mengemas rumah. (Konon). Hoho. Berjaya jugak! Tapi, masalahnya, sesudah je mengemas dan menyapu sampah, terkulai aku atas toto. Huuaa. Habis tenaga. Berpeluh-peluh sejuk! Last-last terbaring balik semula. Sedih tau, bila badan ni dah x sekuat dulu. Lama betul tempoh recover ni. Tapi, xpe. Sebab sihat la dari dulu. =)

Ooh. Semalam ada date dengan Dr kat HOSHAS. Mula-mula datang, diorang ada problem untuk daftarkan nama aku. Jadi, temujanji pukul 8.30 am tertunda sampai 9.30 am. Date tu sebenarnya untuk buat brain CT scan. Nak scan otak ni. Huhu. Tapi, sebelum start scan, hmph, macam biase la. Kena cucuk2 dulu! Sakit tau. =(  Nurse tu cucuk untuk masukkan ubat. Dah masuk ubat baru la pegi scan. Masuk bilik scan tu, aku dah menggigil-gigil. Bukan sebab takut, tapi aircond dia banyak betul. Sejuk! So, aku pun jakun la sekejap masuk dalam terowong tu. Haha. Mula-mula tak rasa pape benda alah tu scan. Tapi, masuk je second round scan.... Hah! kena cucuk masuk ubat lagi. Aku pulak dah mula rasa mual-mual dan loya-loya. Dan paling teruk, aku rasa aku terkencing dalam seluar! haha. (Tapi, g tengok kat tandas X pun)... Memang rasa dia pelik time 2nd round tu. Kalau scan, mmg la radiasi kuat. Lagi-lagi scan kt kepala.

Dah selesai brain CT scan, dah boleh balik sebab resultnya keluar lagi 2 minggu. Takpe la, sabar je la menunggu. Aku tersangat-sangat berharap agar resultnya menggembirakan. Harap sangat nanti Dr kata "Alhamdulillah, kami dapati otak awak takde pape.. 100% normal.." 

Semoga Allah makbulkan doa aku sekeluarga. Aamin.
Sekali lagi TQ kawan-kawan, selalu tanya khabar dan mendoakan kesihatan aku.

No comments:

Post a Comment