19 November 2012

Doalah.. =(

Allahu akbar! Malu rasanya kepada saudara seislam yang sedang berjuang di tanah air mereka yang ketika ini sedang bergelodak dengan ancaman dan serangan daripada Yahudi Laknatullah! Bila-bila masa saja mereka boleh terkorban akibat bedilan-bedilan dan bom-bom yang dilepaskan kepada mereka.

Satu perkara yang paling saya kesalkan ialah, dulu saya tak pernah nak ambil tahu pasal GAZA, Palestin dan lain-lain. Saya cuma dengar-dengar macam tu je. Alasan yang sering saya berikan ialah “tak sanggup nak tengok penderitaan mereka”.
Astagfirullahalazim..

Kalau tak ambil tahu, tak tengok video-video dan gambar-gambar ke, macam mana nak tahu???? Ini, sibuk dengan dunia dan kehidupan sendiri semata-mata. Lupa pada saudara seagama. Cubalah tonton video-video kehidupan mereka di sana, pasti akan mengalir air mata. Tapi, apalah sangat air mata kita ini jika nak dibandingkan dengan air mata derita mereka di sana.

Mereka di sana amat amat amat memerlukan bantuan daripada kita sebagai saudara mereka. Jika tak mampu dari segi fizikal dan wang ringgit.. Berdoalah. Berdoalah. Allah.

Letakkan diri kita ini di tempat mereka. Rasai. Rasai apa yang dirasakan oleh mereka. Rasai ketakutan, kesusahan dan pergelutan emosi mereka. Bayangkan itu adalah kita! Allahu akbar!
Saya tak tahulah, kalau ada juga orang yang mempersoalkan kenapa kena boikot Mc’d dan barangan-barangan jenama tertentu. Tolong, jangan sumbangkan wang ringgit kita kepada mereka. Lebih baik gunakan wang tersebut untuk membantu umat Islam di Gaza..

Ketika ini, saya merasa tak sanggup untuk mengupdate apa-apa kisah peribadi, keseronokan dan kegembiraan yang dirasai kita di Malaysia ini, sedangkan mereka di sana bergelut dengan peperangan yang bukan dicetuskan oleh mereka. 

Mari sama- sama improve diri, perbaiki hubungan dengan pencipta kita, perbanyakkan doa. Agar Allah beri kekuatan kepada mereka untuk menentang tentera Yahudi Laknatullah.

Lailahaillallah..
Tangisan kami di sini, tak sederita tangisan mereka di sana.
Allahu akbar!
Ya Allah..
Ya ALLAH, ampunilah dosa-dosa kami,
Ya Allah, selamatkanlah saudara-saudara kami di Gaza,
Ya Allah, tolonglah saudara-saudara kami di Gaza.
Cukuplah Allah menjadi Penolong kami.
Aamiin.

No comments:

Post a Comment