10 November 2012

Coret- coret

Assalamualaikum.

Hari ni saya bosan sikit. Facebook pun dah kurang menarik. Jadi, bosan la sikit. Sekarang, tak fikir pasal kerja lagi sebab badan masih lemah-lemah. Biarlah diri ini sihat sepenuhnya dulu. Kerja tu ada, tapi kena rajin cari. Hmm. Lately, hidup saya bz dengan ubat, hospital, sakit, jarum dan lain-lain. Dan, saya ni kalau bab makan ubat memang mengelat! Lambat je ubat-ubat tu habis. Tapi, saya akan pastikan saya akan makan walaupun lambat dan lari dari masa yang ditetapkan.

Ok. Enough la. Bosan pulak asyik cakap pasal sakit dan ubat. InsyaAllah. AKU AKAN SEMBUH! Saya sekarang ni, susah sikit nak reply mesej-mesej yang dihantar oleh sesiapa saja. Sebab apa? Saya malas nak menaip mesej. Lagipun, saya pening nak menjawab soalan yang bertubi-tubi. Mesti berkerut-kerut dahi. Kalau ada pape call je. Lebih senang. InsyaAllah saya akan angkat.

Ok. Habis pasal reply mesej. Sekarang, nak bercerita pula pasal keadaan fizikal kesan daripada sakit baru-baru ni. Eh, cerita pasal sakit lagi??? Bosan. Bosan. Huhu. Ok. Badan saya dah susut. Itu je nak bagitau. Kalau sebelum ni, amboi makin hari makin berisi. Tapi, sekarang dah susut pulak. Suka tu memang la suka. Sebab dah kurus sikit. Hehe. Badan jadi susut mungkin sebab takde selera makan. Kalau ada selera sekalipun, kuantiti apa yang dimakan tu dah x macam dulu. Dulu makan nasi mesti penuh 1 pinggan, siap bertambah lagi. Sekarang makan nasi, x sampai sesenduk pun. Kalau makan lebih dari tu, saya akan letih. Letih sangat- sangat. Kemudian, mesti rasa loya rasa nak muntah. Tapi, saya tahankan aje. Walaupun saya cuba makan kerap kali, tapi perut saya mesti berkeroncong jugak sebab kuantiti makanan yang dimakan sangat sedikit. 

Sekarang ni saya menggilai buah-buahan pulak. Terutamanya, mangga. Yummy! Sedapnya. Tapi, still sikit jugak makannya. Bila takde selera nak makan, saya makan buah je la. Sebagai pengganti tenaga. Baru-baru ni saya teringin sangat nak makan durian. Saya nak sangat makan cekodok durian. Tapi, x dapat lagi. Sebab pokok durian kat depan rumah ni dah nak mati. Jadi, buah-buah dia tak sempat nak masak betul-betul. Huu. Sedih. Tapi, takpe. Nanti nak p cari buah durian. Nak makan.

Eh, ape lah yang aku merepek ni? Apa-apa aje la. Korang tengok tak ASK 14 baru-baru ni? Bosan sikit kan? Dah macam tengok teater pulak. Tapi, ada satu benda yang menarik perhatian. Pierre Andre! Wow. Subhanallah, Alhamdulillah! Terkejut saya mendengar ucapan dia atas stage tu. Tabik springgggg kat dia. "Anugerah yang paling berharga yang diberikan kepada kita adalah kalimah LAILAHAILLALLAH" See? Besarnya kuasa Allah. Allah jualah yang membolak-balikkan hati manusia mengikut siapa yang dikehendakiNya.

4 comments:

  1. Wah, cekodok durian? first time kte dgr mek~ wat kan! ^0^ cepat sembuh yerr adek manees..

    ReplyDelete
  2. hek3.. sedap affie.. buat dia mcm kite buat cekodok pisang tu... lenyek2, isi gula, tepung, air.. goreng~ yummy2.. hehe

    ReplyDelete
  3. ohhhhhh cmtu ek? mak kte pon xpnah dgr taw. Nnt kte nk try wat ah! ^^p

    ReplyDelete
  4. you should try! sedap. Inshaa Allah. hehe.

    ReplyDelete