28 September 2013

Nak Buat Macam Mana Ek?


Aduuhh.. Aku tak pasti lah sama ada aku ni trauma ke apa.. Haha. Sakit, sakit, sakit lagi hati ni. Aku selalu didatangi dalam mimpi apa yang jadi masa kerja dulu. Rasanya, tak perlu diberitahu pun dekat mana. I hate it! Sebut je nama tempat tu, segala benci datang bertandang. Memang, dulu aku benci perbuatan. Tapi, at the end dengan orang-orang tu aku benci sekali.

Susah. Susah. Memang susah kalau nak memaafkan. Nak mintak maaf senang je. Tapi, nak memaafkan tu memang sangat-sangat-sangat susah. So, please. Aku pun tak tahu lah. Bila aku tertengok gambar mereka-mereka itu, serta-merta aku akan blok segala benda-benda baik (ada ke?) yang diorang ada. Sebab, benda-benda jahat diorang buat tu lagi banyak dalam memory ni.

Kawan aku kata, aku kena belajar untuk memaafkan. Kalau tak, aku tak akan tenang. Mungkin betul jugak. Tapi, susah. Macam yang aku cakap tadi lah. Ambik masa.

Yes, aku bukan baik mana pun. Tapi, aku just nak cakap:

UNTIL TODAY AKU BENCI KAU, KAU DAN KAU! AKU TAK RELA & TAK REDHA DENGAN SETIAP APA YANG KAU, KAU DAN KAU CAKAP DEPAN ATAU BELAKANG AKU.

3 most hated person. They were them!

Aku, benci orang yang suka menipu.
Aku, benci, orang yang menindas orang lain hanya semata-mata nak capai apa yang dia nak.
Aku, benci orang yang bacul dan penakut. Cakap belakang.
Aku, benci orang yang cakap tak serupa bikin.
Aku, benci orang yang suka menganiaya orang lain.
Aku, benci orang yang berpura-pura baik. !


Please 3 of you go away from my mind! Menganggu hidup aku.

#kesanpsikologiapayangberlakuemosidankognitif

Ya Allah, ampunkan aku kerana belum mampu memaafkan 3 orang itu. Hanya kepadaMu aku memohon petunjuk agar dilembutkan hati ini untuk memaafkan. Lembutkan hati ini, Ya Allah. :(




No comments:

Post a Comment