18 September 2013

Adjustment


Aku sekarang berada di UKM.
Life was like heaven!
Heaven sebab kelas tak banyak dan tak selalu ada.
Assignment pun tak banyak.
Date line pun lambat lagi.
Tapi..
Ada benda yang dirisaukan jugaklah yang sebenarnya.
Studying in Master level is not the same as Degree level.
Banyak benda yang tak sama dan berbeza.
It is quite challenging because most of the time, I need to study by myself.
I need to search for the extra information related to the enrolled subject.
And for sure, benda yang paling merisaukan ialah pembahagian masa.
Bila rasa diri terlalu free, kurang tekanan, mulalah kemalasan muncul.

Haihh. Tak boleh. Tak boleh.
Bahaya!
Nak atau taknak kena adjust dan start enjin.
Kena ubah pemikiran
Maknanya kena berfikir luar dari kebiasaan
Agaknya la kot.
Banyak benda kena adjust.
Huhu.

Socially, aku kena belajar step by step untuk develop semula trust dengan rakan-rakan
Dulu masa dekat UTM, ada peristiwa yang pernah terjadi menyebabkan aku macam agak susah nak percaya ataupun create bonding yang terlalu close dengan siape-siape saje.
Maybe, sebab itulah kot aku prefer untuk stay di bilik single. Takde roomate.
Lone ranger. Sebab, diri yang penakut.

Tapi, dekat UKM ni aku ada roomate.
So, kena lah belajar sesuaikan diri dari tak beroomate kepada situasi beroomate.
Hehe. Best jugak ada roomate.

Dan pelbagai lagi adjustment yang perlu dilakukan.
Especially keadaan environment di UKM ni yang mana tak sama la dengan UTM.

#peace.


No comments:

Post a Comment