30 December 2012

Tak mau kahwin lagi.. ;)

Assalamualaikum. Sejak dua menjak ni ramai nye orang bercakap pasal kahwin dengan aku. Rasa macam nak buat tanda soal banyak-banyak je. ?????? Hoho. Especially, kawan-kawan masa UTM dulu. Tahniah-tahniah pada yang dah selamat menjadi tunangan orang. Semoga kekal hendaknya sehingga ke syurga. Aamiin. 

Tapi, huuu tolonglah jangan tanya bila turn aku pulak. Adeh. Letih nak menjawab. Rasa-rasanya, kamu semua pun tahu kan apa yang akan berlaku semua dalam kuasa Allah SWT. Aku tak tahu nak bagi jawapan apa lagi dah. Aku cuma boleh jawab "In Shaa Allah. Tapi, dalam perancangan ianya bukan sekarang".. Tapi, kalau dah nak ditakdirkan jugak aku kahwin sebelum aku betul-betul bersedia, what to-do?..

Hmm.. Kadang-kadang aku heran jugak kenapa mereka asyik bertanya.

Itulah. Anda-anda semua tu kenapa bertunang dulu??? Kenapa tak terus kahwin je??? Haaa.. Takut? Sebab tak bersedia lagi?? Hoho. Takpe-takpe, aku faham semua orang nak prepare dulu kan. Bukan duit aje yang nak di prepare kan. Macam- macam hal lagi. Anda semua pun sedia maklum. Aku pun macam gitu jugaklah. Walaupun aku ni bukanlah alim mane, tapi aku pun nak jugak jadi macam anda semua. Wanita baik, solehah. Rajin, bijak. Tapi, macam aku ni ha nak transform amek masa dan berdikit-dikit. Tak bolehlah nak expect aku totally change 100%, 360 degree terus jadi ustazah. 

Dan pihak lelaki tu lagilah kena bersedia. Bukan kewangan semata-mata. Agama tu yang penting. That's why masa aku perlukan lagi 5-7 tahun lagi kot.. hahah.. (Perancangannya). Tipulah kalau ada orang yang tak nak kahwin. :P Aku pun pelik jugak, kenapa orang ramai macam terkejut, " 5-7 tahun?!!! Lamenya!! " Eeeiii... Korang tahu tak yang 5 tahun tu sekejap je?? Habis, yang korang semua tu nak kahwin awal-awal kenapa?? Haaa.. Mesti korang nak elakkan benda-benda tak elok kan? Good. Good. =) Masing-masing ada reason masing- masing kan. Jadi, janganlah gelabah pulak ye. Sabar. Sabar ye. :)




Aku pun sebenarnya rasa tak selesa dengan relationship yang tak halal ni. Huu.. Aku pun mengharapkan seorang suami yang mithali.

Lagi sekali, doakan kami dan fahami kami. Terima kasih. Sayang anda semua. :)

2 comments: