28 December 2012

Marah Lagi

Lately aku sangat cepat marah. Padahal tu bisikan syaitan. Haissh. Tadi pun dah ada rasa nak marah. Itupun sebab kawan tu tak reply mesej dan tak angkat phone. Huu. Aku biasanya akan cepat marah kalau aku risau. Biasanya aku risau pasal sesuatu yang penting dan mustahak. Lagipun sekarang banyak benda yang tak boleh nak dibuat dengan keadaan tangan yang macam gini. Itu yang agak stress tu.

Aku tahu mesti ada sebab kenapa dia tak reply dan tak angkat phone. Tapi, itu ler kurangnya sikap penyabar dalam diri. Alik-alik dah menyusahkan kawan-kawan yang lain. Hu. Tak bagus betul aku ni.

Tapi takpe. Take it as a lesson. Lain kali jangan buat lagi. Mesti belajar control emosi. Ape ntah aku melalut. 

Dah banyak kali aku cuba lawan minda negatif ni. Tapi, selalu tak berjaya. Mungkin iman belum cukup kuat. Aku selalu rasa susahnya nak kawal nafsu amarah ni. Dah selalu juga cuba apply tips-tips seperti tarik nafas, berzikir, tenangkan fikiran dan lain-lain. Tapi selalu jugak tak berhasil.

Sampai 1 ketika aku macam dah tak tahu nak buat apa. Tapi, aku tak boleh la nak berputus asa macam tu je. Mungkin aku kena cuba lagi dan lagi. Lagi dan lagi. Walau memakan masa agaknya.

Aku pun tak faham kenapa aku selalu panas baran..... Rasenya jarang sekali aku cakap molek-molek... Aku pun tak tahu macam mana la orang boleh besabar dengan aku. Kadang-kadang tu rasa menyesal juga. Walaupun aku mintak maaf, tp still akan repeat sikap yang sama.

Hm. Takpelah. In Shaa Allah. Aku cuba jugalah.

No comments:

Post a Comment