25 June 2014

Soalan-soalan. Saya takde jawapan!

Assalamualaikum


Haa den rasa capek nak menjawab soalan-soalan yang datang menerjah. Den mengharapkan semua orang akan berhenti menanyakan soalan-soalan tersebut yang saya rasakan tidak relevan untuk diri ini. Why? Kadang-kadang rasa nak tergelak. Ada kalanya rasa nak marah. Tapi, selalunya rasa geram lah dengan soalan-soalan tersebut.


Dear lovely people,


Sekiranya saya tahu setiap jawapan yang anda tanyakan tersebut, sudah tentu saya dengan yakin dirinya akan menjawab satu per satu. Apelah daya saya untuk memberikan jawapan yang tepat, konkrit dan yakinnya. Soal ajal, jodoh dan lain-lain semua Allah dah tentukan. Ya, memang diakui sebelum ini memang saya ada ‘teman istimewa’. Tapi, itu semua sudah tinggal sejarah. Bagi saya kehidupan harus diteruskan. Baik saya, mahupun dia.


Dan, saya mohon supaya jika tidak tahu cerita sebenar dan apa yang saya lalui jangan tuduh bukan-bukan. Apa yang dah lepas, mohon untuk lepaskan. Mungkin ini masanya bagi diri masing-masing untuk perbaiki diri.



Walaupun dah agak lama masa berlalu. Saya cuba untuk tidak melayan perkara-perkara yang akan menyedihkan diri sendiri. Ya, dia ada hak untuk hidup gembira di luar sana. Sila jangan kaitkan lagi saya dengan dia. Tolonglah. Tolonglah faham. Tolong beri ruang dan peluang untuk saya mulakan kehidupan yang baru. Bagi saya rasa untuk bernafas dengan udara yang baru yang lebih segar untuk saya teruskan life saya. Sebab saya ada banyak lagi benda yang nakdi capai dalam hidup ni.



Ya. Memang saya berbohong kalau saya katakan saya tidak ada keinginan untuk hidup berpasangan. Tapi, entahlah. Saya mungkin dah malas nak fikir. Saya taknak orang bagi harapan, kemudian mengecewakan saya. Sebab harapan tu selalunya mengecewakan. Akhirnya akan buat saya rasa sakit. Sakit tu pulak, nak recover amek masa jugak. Akhirnya saya sendiri rasa diri bodoh sebab biarkan orang main-mainkan perasaan saya.



So, I’ve decided! Starting today I want to stop sebarang cubaan diri sendiri untuk mencari calon pengganti. It is not easy as reading ABC. Hah! Sudah. Let it go~ Tengok aje lah nanti macam mana. Walaupun doa akan diteruskan. Saya dah cuba usaha. Tapi mungkin usaha saya tu tak kena dan tak sesuai.



Jadi, saya nak teruskan fokus pada study then thinking about work. Saya nak menyibukkan diri dengan aktiviti2 yang boleh melupakan saya pada hal-hal jodoh semua ni. Penat! Penat nak menjawab! Lagipun saya nak menjaga hati betul-betul untuk orang yang nak jadi suami saya. Dan bukan yang nak jadikan saya ni mainan. Okey YOU got it???!!



Babai!

No comments:

Post a Comment