11 June 2014

Cukuplah,



Assalamualaikum..



Hari ni curi-curi masa sikit untuk update blog. Sibuk ulangkaji sekarang. Ocehh.. Rajin lah kononnya.. Hehe.. Rajin, tak rajin I have to. Haa, gittew!



So, sebenarnya banyak benda berlaku sepanjang blog ni tidak diupdate. Merajuk dengan blog kot. Haha. Dulu, apa-apa aku selalu menulis kat dalam ni. Tapi, itulah semangat dah takde.



Banyak benda berlaku? Apakah? Haa. Memanglah. Memang ada benda yang berlaku. Benda sedih banyak. Tapi tulah, aku rasa aku tak boleh lah biarkan diri ni duduk dalam belengu cerita kusam tu lagi. Aku rasa aku kena move on! Kemon Shakila! Sudah, sudah, sudah.



Sejak kebelakangan ni, aku asyik diasak dengan soalan yang agak tipikal. “Bila lagi?” “Tak nak cari pengganti ke?”…



Oh, Ya Allah.



Terkadang tu rasa nak menangis bila orang tanya macam tu. Mungkin masih lagi bersedih dengan apa yang berlaku. Hmm.. Entahlah. Apa aku boleh buat sekarang redha dengan ketentuan Allah. Dan meneruskan usaha untuk menjadi orang yang lebih baik.



Dalam kepala ni selalu rasa rendah diri. Rasa tak layak untuk sesiapa. Dan aku rasa aku banyak kekurangan. Mungkin sebab itu, sekarang ni aku sorang-sorang takde “teman istimewa” atau Bahasa mudahnya “calon”…

Sabar je lah.. Aku yakin one day Allah akan pertemukan aku dengan orangnya. Orang yang akan betul-betul sayang dan menghargai aku apa adanya. Bukan orang yang akan main-mainkan dan membodoh-bodohkan aku.



Aku takut sebenarnya! Takut akan kecewa lagi, lagi. Takut sebab nak recover dari perasaan sedih + kecewa tu sangat susah. Amek masa.



Tapi, kawan aku kate rilek der. Sabar. Fikir yang baik-baik, doa yang baik-baik. InshaAllah perkara yang baik-baik jugak akan datang.



Ya, sekarang tengah berusaha untuk membuka hati dan perasaan untuk orang lain. Tapi, orang lain tu hmmmmm No COMMENT! Aku rasa macam langit dengan bumi. Erks!

No comments:

Post a Comment